Thaiföldi Kereskedelmi Minisztérium Nemzetközi Kereskedelemfejlesztési Hivatalát (DITP) azzal a céllal alapították, hogy segítse a thaiföldi gyártók és exportőrök versenyképességének kibontakozását.
E tekintetben 4 fő fontos feladata van:
• Növelni a thai áruk és szolgáltatások külpiacát,
• Növelni az exportált áruk és szolgáltatások hozzáadott értéktartalmát,
• Naprakész kereskedelmi tájékoztatás nyújtása,
• A thaiföldi exportőrők világpiaci jelenlétének biztositása,
![](https://thaitradebudapest.hu/wp-content/uploads/2017/03/ThaiCommerceMinistry.png)
![](https://thaitradebudapest.hu/wp-content/uploads/2017/03/thailand-flag.jpg)
Thaiföldi Kereskedelmi Központ
A DITP szakmai felügyelete alatt külföldön működő Thaiföldi Kereskedelmi Központok (TTC) a világ számos nagyvárosában megtalálhatók, kiemelt feladatuk a thai exportőrök és a potenciális importőrök közti kereskedelmi kapcsolatok erősítése.
A 1992-ben megalakult Budapesti Thai Kereskedelmi Központ (TTC Budapest), a budapesti Thaiföldi Nagykövetség integrált részeként segíti a thaiföldi cégeket a kétoldalú kereskedelmi kapcsolataik fejlesztésében és befektetési lehetőségek feltárásában. Irodánk a Thaiföldi Nemzetközi Kereskedelemfejlesztési Hivatal regionális képviseleteként hasonló szolgáltatásokat nyújt a következő országok vonatkozásában: Horvátország, Bulgária, Montenegro, Románia, Szerbia, Bosznia –Hercegovina
TTC Budapest fő céljai:
- Thaiföldi export fejlesztése,
- Thaiföldön megvalósuló külföldi befektetések előmozdítása,
- Thaiföldi tőkebefektetők támogatása
A TTC Budapest, mint egy ablakos üzleti központ a következő térítésmentes szolgáltatásokat nyújtja ügyfeleinek:
• Tájékoztatás a versenyképes thai iparágakról, termékekről, a DITP által regisztrált megbízható thai cégekről
• A beérkező üzleti megkeresések megválaszolása és azok nyomon követése
• Segítségnyújtás a magyar cégek számára a thaiföldi vásárok megtekintésében, üzleti tárgyalások előkészítésében
• Üzleti kapcsolatok koordinálása és elősegítése
• Piackutatás és kapcsolatépítés (kétoldalú tárgyalások, üzleti konferenciák)
• Partnerországok aktuális kereskedelmi szabályozásának figyelemmel követése
• Részvétel kereskedelemfejlesztő akciókon, kiállításokon
• Tájékoztatás magyar és az adott közép-európai cégek számára a thaiföldi beruházási környezetről helyi, illetve tájékoztatás thai cégek számára az egyes közép-európai országok beruházási környezetéről